Regulering av antall drosjer i Oslo, følgene av en ukontrollert drosje politikk
Oslo
Opprettet: 01.06.2019 av Karim Rahimi Aqdam
Sluttdato for signering: 01.07.2019
I Osloby lever rund 25000 innbyggere av drosje bransjen og inntekten betyr å leve av denne jobben som vil dekke alle livets kostnader helt fra husleie, livsopphold, barnehage, SFO, klær, utstyr og alt som trengs som familie lever av. Dette betyr at de som jobber som drosjesjåfør kan forsørge familien uten kommunal og statlig hjelp hvis, negative krefter tillater å ikke ødelegge et aktivt arbeids og familie liv. I det siste 12 årene Oslo kommune ikke har foretatt noe regulering tvers økning på Buss, Trikk, Tog, T-bane avganger, som de går døgnet rund. I tillegg byen har fått i de siste årene Bysykkel, Elsparkesykkel og NSB har satt inn 250 ELbiler som innbyggere kan bruke mot en veldig lav pris. Alt disse er bra og ingen tror at dette er dårlig verken for innbyggere eller miljø. Men en ting som er viktig som skulle det blitt gjort er det at, Oslo kommune selv om har en lov og forskrift foran seg til å iverksette for regulering av drosje trafikken er tilsidelagt, for at når det settes så mange trafikk midler, da blir det mindre behov for drosjer i byen. Dette har gjort slik at hvis en drosje sjåfør ventet på neste tur i 10-15 minutter for 10 år siden i de siste har dette gått opp til 60-90 minutter og noen ganger det går opp mot 2 timer. ledige drosjer uten oppdrag krangler om plass til å stå på holdeplasser som ikke har kapasitet til så mange ledige arbeidsløse biler. Dette re katastrofalt for at dette handler ikke KUN om venting, men dette innebærer at disse timene selv om en drosjesjåfør er på jobb, men likevel har ikke noen inntekt. Dette betyr at familien også at ikke har nok penger til å rute med og barnefamilier er det mest sårbare gruppen som ikke får delta på vanlige aktiviteter som de andre barna har. En skjeiv oppdragelse, dårlig ernæring, og dårlig intergrasjon vil ramme samfunnet sterkt for at resultatet blir rekrutering til feil miljø som ingen ønsker det for eksempel terrorismen, narkotika og andre kriminelle miljøer. Samtidig hvis sjåførene mister jobben sin, da staten må betale de kostnadene for disse familiene til å leve på den minste. Frislipp politikken har ikke vært en vellykket politikk i Norden, i Sverige mange har gått konkurs og Danmark også har samme erfaring. Jeg ber at dere som sitter ved avgjørelse pulten, ta saken på nytt og tenk igjen gjennom før at dere begår en av de største tabbene som skader en hel samfunn. Her må jeg tilføye at økt antal drosjer vil ikke gi lavere pris til drosje kunder, for at den lange ventetiden vil ikke tillate senke prisene for kunder.
Med vennlig hilsen
Karim Rahimi Aqdam
184 av 300 underskrifter
Se underskrifter
Denne saken er lukket og kan ikke skrives under på lenger
10 kommentarer:
Ali Mohibi
Hassan S .Hussein
Jon Anerge
Ahmed Subhani
Latifa bakhat
Elamiri Ahmed
Lennart Jacobowitz
Usman baig
Mohammad Razzaq
Mohammad Adris