1 Beskriv din sak
2 Samle underskrifter
3 Få saken vurdert

    Regulering av antall drosjer i Oslo, følgene av en ukontrollert drosje politikk

    Oslo
    Regulering av antall drosjer i Oslo, følgene av en ukontrollert drosje politikk
    Opprettet: 01.06.2019 av Karim Rahimi Aqdam
    Sluttdato for signering: 01.07.2019
    I Osloby lever rund 25000 innbyggere av drosje bransjen og inntekten betyr å leve av denne jobben som vil dekke alle livets kostnader helt fra husleie, livsopphold, barnehage, SFO, klær, utstyr og alt som trengs som familie lever av. Dette betyr at de som jobber som drosjesjåfør kan forsørge familien uten kommunal og statlig hjelp hvis, negative krefter tillater å ikke ødelegge et aktivt arbeids og familie liv. I det siste 12 årene Oslo kommune ikke har foretatt noe regulering tvers økning på Buss, Trikk, Tog, T-bane avganger, som de går døgnet rund. I tillegg byen har fått i de siste årene Bysykkel, Elsparkesykkel og NSB har satt inn 250 ELbiler som innbyggere kan bruke mot en veldig lav pris. Alt disse er bra og ingen tror at dette er dårlig verken for innbyggere eller miljø. Men en ting som er viktig som skulle det blitt gjort er det at, Oslo kommune selv om har en lov og forskrift foran seg til å iverksette for regulering av drosje trafikken er tilsidelagt, for at når det settes så mange trafikk midler, da blir det mindre behov for drosjer i byen. Dette har gjort slik at hvis en drosje sjåfør ventet på neste tur i 10-15 minutter for 10 år siden i de siste har dette gått opp til 60-90 minutter og noen ganger det går opp mot 2 timer. ledige drosjer uten oppdrag krangler om plass til å stå på holdeplasser som ikke har kapasitet til så mange ledige arbeidsløse biler. Dette re katastrofalt for at dette handler ikke KUN om venting, men dette innebærer at disse timene selv om en drosjesjåfør er på jobb, men likevel har ikke noen inntekt. Dette betyr at familien også at ikke har nok penger til å rute med og barnefamilier er det mest sårbare gruppen som ikke får delta på vanlige aktiviteter som de andre barna har. En skjeiv oppdragelse, dårlig ernæring, og dårlig intergrasjon vil ramme samfunnet sterkt for at resultatet blir rekrutering til feil miljø som ingen ønsker det for eksempel terrorismen, narkotika og andre kriminelle miljøer. Samtidig hvis sjåførene mister jobben sin, da staten må betale de kostnadene for disse familiene til å leve på den minste. Frislipp politikken har ikke vært en vellykket politikk i Norden, i Sverige mange har gått konkurs og Danmark også har samme erfaring. Jeg ber at dere som sitter ved avgjørelse pulten, ta saken på nytt og tenk igjen gjennom før at dere begår en av de største tabbene som skader en hel samfunn. Her må jeg tilføye at økt antal drosjer vil ikke gi lavere pris til drosje kunder, for at den lange ventetiden vil ikke tillate senke prisene for kunder. Med vennlig hilsen Karim Rahimi Aqdam 
    184 av 300 underskrifter
    Se underskrifter Denne saken er lukket og kan ikke skrives under på lenger
    Denne saken er avsluttet. Kommentarfeltet er derfor stengt for nye kommentarer.

    10 kommentarer:

    Ali Mohibi

    Mandag 03.06.2019
    Veldig bra innsats og veldig faglig argumentet. Eneste jeg savner er litt service og respekt fra alle drøsje sjøforer og drøsjeeiere, særlig fra min SOMALISkE koligaere.

    Hassan S .Hussein

    Mandag 03.06.2019
    Helt enig hva som skrevet

    Jon Anerge

    Søndag 02.06.2019
    Saken er at taxinæringen har priset seg totalt ut av markedet, og får som fortjent med den nye innføringa av det nye system som kommer neste år. Når det koster mer å kjøre 15 km med taxi enn en sydentur koster, så sier det seg selv at det er dødfødt !! Finnes alt for mange eiere som ikke kjører selv, men lever av at de har mange løyver og underbetalte sjåfører. Dere har ødelagt fpor dere selv. En eier skulle fått 1 løyve, og måtte bevise at han kjører MINST 37,5 timer i uka, det ma andre yrkesutøvende, ikke taxieiere. Får ikke min underskrift for slike forslag. For øvrig er det alt for mye sjåfører med elendig språkkunnskap, lokalkjennskap som fører til feilkjøring, elendig service for eldre, latskap for å utvise service. Nei, få 1 løyve pr sjåfør, bevis at de kjører selv, så får de beste, mest serviceinnstilte og flinkeste sjåførene kundene. Ikke som i dag der det er en totalt ubrukelig og overpriset service.

    Ahmed Subhani

    Søndag 02.06.2019
    Jeg er enige flere drosjer gir ikke lav pris. Jo mindre løyver ,jo mer å gjøre og mindre Vente tid blir og man kan senke priser helt Siker uten mann merker på inntekten. Blir mindre tom kjøring og bra for miljø

    Latifa bakhat

    Søndag 02.06.2019
    Tusen takk for god forklaring. Det var meget skrivet og ingenting er forseint

    Elamiri Ahmed

    Søndag 02.06.2019
    Bra forklart og skrivet

    Lennart Jacobowitz

    Søndag 02.06.2019
    Som jeg skulle skrevet det selv

    Usman baig

    Søndag 02.06.2019
    Game over nå

    Mohammad Razzaq

    Søndag 02.06.2019
    Godt skrevet

    Mohammad Adris

    Søndag 02.06.2019
    100% enig med det som er skrevet i artikkelen.