1 Beskriv din sak
2 Samle underskrifter
3 Få saken vurdert

    Større lærertetthet i Bærum kommune

    Bærum, Akershus
    Større lærertetthet i Bærum kommune
    Opprettet: 01.02.2015 av Halldis Stenhamar
    Sluttdato for signering: 19.03.2015
    Vi er flere som ønsker at Bærum kommune skal innføre krav til hvor mange elever det skal være per lærer i alle timer. Vi ønsker at alle barn skal ha en god oppvekst, like muligheter og gode vilkår for å bli sett og fulgt opp av sine lærere. Vi vet at forskning innenfor flere områder HAR vist at elever som får undervisning i mindre grupper gjør det bedre på skolen og senere i livet. Vi mener alvor med slagordet Mer tid til hver elev! Vi vet at mange skoler i Bærum blir fylt helt opp fordi elevtallet øker. Likevel ønsker vi at Bærum må ta mål av seg til å levere den beste utdanningen som er mulig for våre barn. Dette gjøres ved å innføre et krav til lærertetthet i alle undervisningssituasjoner i Bærum kommune. Vi ber derfor kommunestyret om å behandle følgende forslag: Fra skoleåret 2016/17 innføres det krav til hvor mange elever det kan være per lærer i timene i Bærum kommune. Vi anbefaler et maksimalt antall elever per lærer,under undervisnig, fra og med skoleåret 2016/17 på: 1.-4. trinn: 18 elever per lærer 5.-7. trinn: 20 elever per lærer 8.-10. trinn: 22 elever per lærer Videregående opplæring: 22 elever per lærer. Et lavere antall enn 28 eller 30 som stort sett gjelder, og er hverdagen flere steder i dag, er HELT nødvendig!
    547 av 300 underskrifter
    Se underskrifter Denne saken er lukket og kan ikke skrives under på lenger
    Denne saken er avsluttet. Kommentarfeltet er derfor stengt for nye kommentarer.

    2 kommentarer:

    Halldis Stenhamar

    Tirsdag 24.02.2015
    Viktig kommentar fra Morten Dahle! OG nå er vi i mål - det blir sak, per 24.2. 330 underskrifter ihvertfall som er gyldige, hvis ikke veldig mange bor utenfor Bærum... TAKK!!!

    Morten Dahle

    Mandag 23.02.2015
    Det er synd at politikerne tenker så mye på å spare at de skaffer oss store utgifter og problemer i framtiden. Det hadde vært morsomt å gått inn i regnskapet på de elevene som ikke har fått den ekstra oppfølgingen de har hatt behov for i løpet av skolegangen. Dårlig regnestykke spør du meg.