1 Čilge iežat ášši
2 Čoakke vuolláičállagiid
3 Ovddit ášši árvvoštallamii

    Nytt taxikonsept med faste lave priser og enkel bestilling i ny smart app

    Oslo
    Nytt taxikonsept med faste lave priser og enkel bestilling i ny smart app
    Álggahuvvon: 30.12.2016 bokte Roger D. Pettersen
    Maŋimuš beaivi, goas nama sáhttá čállit áššái: 30.01.2017
    Vennligst signer om du vil at Oslo Bystyre skal tillate lansering av "Dart" -et nytt og innovativt taxi-konsept med enkel bestilling og faste lave priser. Dart inneholder en ny bestillings-app som også viser en meny med faste lave priser for dør-til-dør-transport som dekker hele Oslo. "Tap to order a fixed priced ride" Taximarkedet i Oslo kjennetegnes i dag av priser som økes i takt med at kundene rømmer. Samtidig er fokuset ensidig rettet mot å forby nye aktører adgang til markedet. Slik vil vi ikke at det skal være lenger. SSBs statistikker viser at halvparten av taxikundene i Oslo har forsvunnet på 8 år. I samme periode har dødtiden økt fra 54 til 72 prosent. Fra 2007 til 2015 økte prisene med 104 prosent, ifølge SSB. En prisvekst som var fem ganger høyere enn prisveksten på øvrige varer og tjenester i samfunnet. Utviklingstrekkene i Oslos taximarked har vært ensidig negative for både publikum og for næringen selv -og de henger sammen i en destruktiv logikk. Kundeflukt, dramatisk økning i dødtid, ekstrem prisvekst osv. Etter vårt syn er årsaken til de negative utviklingstrekkene at Oslo kommune ikke har tillatt nyetableringer i Oslos taximarked siden 1999.. Nettopp derfor trenger vi nå din underskrift i et krav til Oslo Bystyre om å innvilge 150 taxitillatelser (drosjeløyver) til DartRide AS, slik at vi kan få lansert konseptet "Dart" på lovlig vis i Oslo.
    301 bokte 300 Vuolláičállagat
    Geahča vuolláičállagiid Dát ášši lea giddejuvvon iige dan sáhte šat vuolláičállit
    Denne saken er avsluttet. Kommentarfeltet er derfor stengt for nye kommentarer.

    3 kommentárat:

    Pål Moen

    Gaskavahkku 22.02.2017
    Støttes helhjertet

    Roger D. Pettersen

    Gaskavahkku 04.01.2017
    Tidligere var vårt konsept basert på 99,. fra A til B, innenfor Ring 2. Men nå har teknologien gjort det mulig for kunden "å ta med seg Ring 2". Dvs at appen viser kunden en radius rundt egen posisjon i kartet som tilsvarer Ring 2, uansett hvor appen åpnes. Helt konkret vil Dart ligge fra 15 til 50 % under dagens etablerte aktører i pris. Vi skal også anvende nullutslippsbiler

    D.Magnus Stord

    Vuossárga 02.01.2017
    Skal dette være noe slagkraft i, må vi vite hvor stor rabatten er i forhold til ordinær pris, og om dere har oppmøtegaranti, særlig om morgenen. Skal dere ha lave priser, må Dere ha stort volum / mange private og firma kunder. Rabatten må være 20% -- 35% tror jeg, for at kundene skal synes dette er aktuelt. Så spørs det om økonomien blir ok hos den enkelte taxi eier? Ønsker dere lykke til! Og et lite tips til slutt: Kanskje en ide: Gi årsbonus 2-10% til alle som vil kjøper dette kortet (Engangsbeløp kr 300,-) For tillitens del, utbetal hvert kvartal. Med dette vil dere få mange flere faste kunder. Med det viktigste er seriøs drift og svært førnøyde kunder. Det er den beste og billigste reklamen dere kan ha. Ville nok vurdert firmanavnet til for eksempel Taxi nr 1 dersom navnet ikke allerede opptatt,