Ja til godt bomiljø - nei til sykkelfelt og fjerning av parkering i Gyldenløves gate!
Oslo
Álggahuvvon: 07.02.2019 bokte Fremtidens Frogner - aksjonen for lokaldemokrati og medbestemmelse
Maŋimuš beaivi, goas nama sáhttá čállit áššái: 06.03.2019
¤ Gyldenløves gate er en av de fredeligste, roligste og bredeste gater i
byen,med gode og brede fortau. Veibanen er delt av en historisk ridesti
med et separat løp uten møtende trafikk i hver retning. Knapt noen
ulykker er registrert i gaten i det hele tatt. Godt likt av syklister.
Gyldenløves gate er et velfungerende bomiljø.
¤ Fjerning av parkering åpner veien: Mer trafikk, tyngre biler, økt fart.
Målinger fra Eilert Sundts gate viser dette tydelig.
¤ Tall fra København gjengitt i fagbladet Samferdsel, viser en klar økning i
ulykkesfrekvens for syklister når parkering fjernes i gater i beboer-
strøk til fordel for sykkelfelt alene.
¤ Trygg sykling sikres best ved håndheving av fartsgrense på 30km/t i
blandet trafikk. Dette kan enkelt gjøres, evnt supplert med fartshumper.
¤ Barnefamilier tvinges ut av byen fordi bruk av bil blir for komplisert i
forhold til fritidsaktiviteter.
¤ Eldre og uføre som har bruk for bil, og beboere som trenger bil i sitt
yrke, får store problemer. Folk flest forøvrig har bil fordi de trenger den.
15 kommentárat:
Lars Harald Riiber
Liv Runningen
Vivi Angell
Tore Jørstad
Gro Ada Grorud
Michael Klem
Kjartan Ivar Paulsen
Torgeir Mjør Grimsrud
Henning Granberg
Anne Grethe Paulsen
Steinar Bjørnbet
Tycho D. Castberg
Hilde Vale
Lisen Mørch Granberg
Israel Polonio