Vern om båtlivet i Oslo – Støttet av over 6.000 signaturer i første runde.
Oslo
Álggahuvvon: 12.10.2020 bokte Trond Ramstad
Maŋimuš beaivi, goas nama sáhttá čállit áššái: 12.04.2021
Kampen fortsetter! Vi ber om din støtte for å opprettholde dagens båtliv på Sjølyst i Bestumkilen!
Sammen kan vi forhindre at området reguleres til andre formål, og fordriver båtfolket og den maritime kulturen.
Signer oppropet og støtt vår sak.
Plan og Bygningsetaten i Oslo har svart negativt på underskriftskampanjen for å bevare båtlivet i Oslo.
Kampanjen ønsket å la Sjølyst forbli et område med maritimt preg.
Området på Sjølyst benyttes i dag av seilbåter, motorbåter, kajakker, SUPer, padlere, bobiler og badende.
Gjennom sommeren har vi opparbeidet grøntarealer og tilpasset området for alle som ønsker kontakt med vannspeilet.
Vi mener at mener Oslos innbyggere trenger tilgang til fjorden – og på Sjølyst er kulturen og infrastrukturen på plass.
Her kan alle aldersgrupper i byen ha glede av sjølivet, og vi viderefører vår maritime arv for fremtidige generasjoner.
Sjølyst er nå planlagt regulert til boliger og kontorbygg uten båter på land.
For båtfolket i Oslo gir området i dag mulighet til å ha båtplass og drive vedlikehold.
Denne muligheten kan nå falle bort, slik at mange blir frarøvet mulighet til å ha båt i nærområdet.
Båtlivet i Oslo er under større press enn noensinne. Oslo er en kystby, men våre folkevalgte
ser ikke ut til å anerkjenne behovet for å sikre alle tilgang til sjøen som rekrasjonsområde.
Dette truer allemannsretten, hovedstaden som en levende by og en sterk, tradisjonsrik kultur som har befestet seg langs fjorden.
Vi kjemper for at området skal brukes til rekreasjon for alle de som ønsker tilgang til fjorden,
uten at det går på bekostning av opplag for fritidsbåter.
Se småbåtutvalgets mulighetsstudie:
http://www.gullikgulliksen.no/project/karenslyst-batopplag-og-bestumkilen/
Gi Folkeaksjonen for bevaring av båtlivet din støtte i dag ved å signere dette oppropet.
Les mer om Folkeaksjonen her: www.bevarbatlivet.no
121 kommentárat:
Tom Lilleberg
Magnus Clough
Per Bremer Øvrebø
Jenny Z
Geir H Bakken
Stig Hvide Smith
Magne Hilleren
Øivind Selvig
Rune Skow
Stein Kareliussen Vestbyv.21 P 0976 Oslo
Gina Arntsen
Kim Andersen
Harald Helgheim
Tor Andreassen
Leif vetvik
Ståle Lagesen
Ole-Martin Lyng
Vidar Viking Elvigen
Per Arne Flæsen
Tor Hellerud
Nils Rømcke
Jan Hoseth
Svenn Torgersen
Odd Undheim
John Arild Trolid
Ulf Johansen
Espen Christensen
Erik Molenaar
Kjell Arild Knutsen
Dag Johannessen
Haley Threlkeld
Johan J. Petersen
Arne Engebrigtsen
Michael Marcussen
Erik S. Fagerlund
Ole Mjelva
Mats Walday
Tore Kløvstad
Else Berit Stenbråten Engebretsen
Elmedin Egrlic
Thomas GUILLAUME
Kenneth Arntsen
Hege S Borgersen
Naheed Kausar
Kai Vegel
Trine Kongsvold
Alf Gunnar Nygjerde.
Paul J. Ask
Terje Røst
Jan Egil Henriksen
Ivar Jonassen
Alexia Bohwim
John Brenne
Bjørg Hexeberg
Ole Chr Moen
Irmelin Wilson
Marianne Hylland
Truls H. Holm
Kjell Selfors Nisen
Wenche Tveit
Lars Fredrik wold
claes friis thofte
Jan Kristiansen
Jan Kristiansen
Asbjørn Guneriussen
Nils Stousland Parnemann
Cato Nilsen
Steinar Larsen
Harald Løvvik
Norbert Hoyer
Gullik Åge Gulliksen
Jarl Kjølås
Trond Bjørgan
Elin Kristin Bye
Robert Alfsen
Eivind Gladsø
Jan H. Torgersen
Jan H. Torgersen
Tore Braathen
Richard Rist
Harald Hansen
Pål Kristoffersen
Erik Molenaar
Ivar Johan Flinder
Katherine Rovik
Espen Arentz
Jim Øktner
Øistein Mobech
Marte Skjærsveen
Kristian Kristiansen
Bruse Lohrmann
Klas Hulten
Eilif Hansen
Tormod Hanssen
Bjørn Wiland
Erik Aarnæs
Pål Brobekk
Tony Whittaker
Harald Gjesdal Kløften
Sigbjørn Vigeland
Sigbjørn Vigeland
Jon A Vik
Oslo Motorbåtforening
Aleksander Øiestad
Gunnar Halden
Simon Henriksen
Ola Mæhlum
Frank Ivar Aarnes
Per Gunnar Furuberg
Oslo Motorbåtforening
Vidar Berge
Pål Hansen
Tom Mjøen
Øyvind Rummø
Per Einar Jensen
Terje Røykås Marthinsen
Are Skaar
Arild Haraldsen Flatner
Arne Sandsbakk
Roy Thoresen
Astrid Steine