1 Čilge iežat ášši
2 Čoakke vuolláičállagiid
3 Ovddit ášši árvvoštallamii

    Stopp gjennomganstrafikken på Løren, Hasle og Sinsen.

    Oslo
    Stopp gjennomganstrafikken på Løren, Hasle og Sinsen.
    Álggahuvvon: 30.03.2025 bokte Martin Holmberg
    Maŋimuš beaivi, goas nama sáhttá čállit áššái: 31.12.2025
    Stopp muligheten for gjennomgangstrafikk på Løren, Sinsen, Hasle og Rosenhoff i Oslo slik at den må følge hovedveiene rundt. Vi krever følgende tiltak for å oppnå målet: Sperringer ved jernbanebroene: Petter Møllers vei ved Alnabanen Hasleveien/Gjøvikveien Sinsenveien/Alnabanen Båhusveien/Alnabanen. Enveiskjøringer: Snu enveiskjøring Løren nedre del til å gå ut av området. Enveiskjøring første del Petter Møllers vei og Lørenvangen fra Dag Hammarskjølds vei ut av området. Enveiskjøring første del Fougners vei ut av området ved Grenseveien. Beboerne i området fortjener bedre. Signer for et bedre bomiljø og sikrere skoleveier. Bakgrunn: Hasle-Løren området har blitt transformert fra industri til boligområde de siste 25 årene og antall beboere i bydelen doblet. På tross av transformasjonen er det ikke gjort noen endringer på kjøremønsteret og området er preget av mye trafikk med høy fart. Området er omringet av hovedtrafikkårene Dag Hammarskjølds vei, Økernveien, Grenseveien, Trondheimsveien og Fagerheimgata. Dette er der trafikken er ment å gå, men i stedet går en stor del av trafikken i høy fart på smale veier gjennom området for å unngå kø. Trafikktellinger viser: Hastigheter på 63 km/t for både biler og lastebiler i Hasleveien, som er en skolevei med 30-sone. Maksfart på 71 km/t i Frydenbergveien og 64 km/t i Petter Møllers Vei 1.220.000 kjøretøy i året hvorav 338.000 er tunge kjøretøy, på ett punkt i Halseveien. Mellom 5 og 8 millioner kjøretøy i året, i et strøk med primært boliger. Se: https://www.mindretrafikk.no/ for flere detaljer, kart mm.

    10 kommentárat:

    Anders Rikheim

    Gaskavahkku 02.04.2025
    Signert!

    Karin Gjertrud Wilden

    Maŋŋebárga 01.04.2025
    Viktig at det blir en endring i kjøremønstret. Det er for høy hastighet til tider og det køer seg gjennom området på morgenene og ettermiddagene. Det er unaturlig at trafikken går fra Refstad og gjennom området og ender nedgjennom Haslevangen. Denne trafikken burde vært gått rundt dette området, ikke gjennom.

    Simen Eid Nielsen

    Vuossárga 31.03.2025
    Viktige tiltak for å sikre trygg ferdsel for myke trafikanter på løren. Bør også gjøres flere steder i byen.

    Yngve Johansen

    Vuossárga 31.03.2025
    Signert

    Anders Holberg

    Vuossárga 31.03.2025
    Signert!

    Severin Skaret Sagplass

    Vuossárga 31.03.2025
    Signert

    Bjørg Augestad Ims

    Vuossárga 31.03.2025
    Saken må absolutt opp, selv om forslagene skissert her kan diskuteres. Det er viktig at man tar inn over seg at Økern-Løren er et boligområde.

    Torgeir Svinsaas Einum

    Vuossárga 31.03.2025
    Bra initiativ, selv om jeg er usikker på om fysiske bommer er den beste løsningen. Det viktigste nå er å få satt saken på dagsorden.

    Thomas Røst Stenerud

    Vuossárga 31.03.2025
    Godt tenkt. Når byen endres må kjøremønster også endres. Skoleveier og boligstrøk må vernes!

    Therese Borkenhagen

    Sotnabeaivi 30.03.2025
    Signert

    Lasit kommentára

    Kommentarer som ikke signeres med fullt navn, eller på annen måte bryter med vilkår for bruk, vil bli slettet.

    Čále vuollái dán ášši

    Deavdde nama, čujuhusa ja poastanummira go áiggut čállit nammačállagat áššái. Dieđut dárbbašuvvojit, vai du nammačállaga sáhttet dohkkehit.