1 Beskriv din sak
2 Samle underskrifter
3 Få saken vurdert

    Trafikksituasjonen på Tunga og Angelltrøa

    Trondheim, Trøndelag
    Trafikksituasjonen på Tunga og Angelltrøa
    Opprettet: 05.06.2020 av Bjørn Thore Vaagan
    Sluttdato for signering: 05.07.2020
    Trafikksituasjonen på Tunga og Angelltrøa er uholdbar - tungtrafikk og skolebarn, syklister og personbiler - samlet sammen. Situasjonen er nå så ille at det går ut over innbyggernes helse og sikkerhet. Trondheim kommune har ikke prioritert trafikksikkerheten i vår bydel - nå krever vi å bli prioritert slik at denne bydelen igjen kan bli en trygg og god plass å bo.  Vi krever -midler til Brundalsforbindelsen.  -strakstiltak for å forhindre alvorlige ulykker. -strakstiltak for å bedre bomiljøet for de som bor utsatt til. -fokus på miljø, bytt ut trailer og tungtrafikk til fordel for trygge sykkelfelt. Ingvald Ystgaards vei kan bli en miljøgate og fungere som en god og trygg forbindelse mellom Charlottenlund/Jakobsli/Brundalen og Moholt. 
    135 av 300 underskrifter
    Se underskrifter Denne saken er lukket og kan ikke skrives under på lenger
    Denne saken er avsluttet. Kommentarfeltet er derfor stengt for nye kommentarer.

    Én kommentar:

    Helge Hafting

    Onsdag 10.06.2020
    Mange gode idéer her, men en som jeg dessverre ikke kan stille meg bak. Ingvald Ystgaards veg er en vei med industri langs den ene siden. Dermed er det nødvendig med lastebiler her. De blir ikke borte med regulering, siden bedriftene ligger der de gjør. Ingvald Ystgaards veg er også en lokal hovedveg, som kobler boligfeltene omkring til omkjøringsvegen. «Miljøtiltak» som humper eller fartsgrenser under 50 vil dermed være til ulempe for ganske mange. Et særdeles dårlig valg for å lage en miljøgate! For å sykle trygt fra Moholt til Jakobsli, vil jeg heller anbefale å ta Granåsvegen og deretter nedre Granåslia, General Wibes veg, gang/sykkelstien over jordet og inn på Hørløcks veg. Dette er alt sammen boligfeltveier med lave fartsgrenser og lite trafikk. Ruta er parallell med Ingvald Ystgaards veg, men litt lenger mot sørøst. (Eventuelt kan man ta Granåsvegen, nedre Granåslia, ned Nermarka og inn Magnus Lagabøtes veg.) Om min rute er vanskelig å finne, kunne man satt opp skilt for syklister, slik mange andre sykkelruter er skiltet. Ingvald Ystgaards gate trengs for annen trafikk. Ellers er jeg enig i at det er på tide med midler til Brundalsforbindelsen.