1 Beskriv din sak
2 Samle underskrifter
3 Få saken vurdert

    Blokkering av innkjørsel til Myklabergveien

    Sandnes, Rogaland
    Blokkering av innkjørsel til Myklabergveien
    Opprettet: 02.09.2015 av Ivar Moen
    Sluttdato for signering: 02.10.2015
    Etter at bussvei på Forussletta nå er ferdigstilt står vi igjen med over en kilometer omvei med overgangsfelt og lyskryss. Ombyggingen har ført til ekstra kostnader, tid og kø. Dette mener vi er uakseptabelt for oss som bor innenfor området Myklabergveien.
    378 av 300 underskrifter
    Se underskrifter Denne saken er lukket og kan ikke skrives under på lenger
    Denne saken er avsluttet. Kommentarfeltet er derfor stengt for nye kommentarer.

    8 kommentarer:

    Marlein Undheim

    Onsdag 16.09.2015
    En enkel løsning hadde vært å lage en avkjørsel fra hovedveien og inn i Kari Trestakks vei, men uten mulighet til å kjøre inn på hovedveien der. Pr i dag er det bare store bed der. Fotgjengerovergang måtte nok blitt flyttet noen meter, men det er vel ikke så vanskelig å få til...

    Terje Thomassen

    Mandag 14.09.2015
    Det er jo ikke bare private eneboliger med diverse EL biler som benytter seg av Myklabergveien. Det finnes en kommunal barnehage, to kommunale bofellesskap og diverse bedrifter. Lurer på om de som har planlagt vet hvor mange biler som kjører inn og ut av Myklabergveien hver dag? De har vel tatt en måling en fin sommer dag i Juli.. Miljø gevinst er det ihvertfall ikke med tanke på alle bilene som må kjøre ca 1,5 km omvei og stå i kø begge veier. Men det er sikkert ikke miljøet de har tenkt på når de planla denne veien..

    Vikas Manocha

    Lørdag 12.09.2015
    this blocking is completely ridiculous, now we have to drive almost 1.5 km more every time we come from Stavanger. If they can't unblock the road, at least they can open the other road Hans og Gretestien.

    Kjersti Leret

    Lørdag 12.09.2015
    Det burde være mulig å flytte utkjøringen noen meter nordover, slik at en kjører ut i rundkjøringen.

    Gunnar Runolfsson

    Fredag 11.09.2015
    Det kan også påpekes at utkjøringen fra Myklabergveien kan, etter endringene, bli farlige. Bussbanen flettes inn i den banen man skal kjøre inn til bare et par metre etter krysset. Det er veldig lett å overse at der kommer en buss på bussfeltet når man kigger for kommende traffik for å kjøre ut fra Myklabergveien. Og bussene senker ikke farten mye der. Jeg har opplevd dette tre gange på den korte tid vi har havt denne løsningen allerede og det er ikke spørsmål om det vil oppstå ulykke der men når.

    Jone Ree Skjelbred

    Fredag 11.09.2015
    Hele miljøgevinsten er borte med den nye veien, når beboere og besøkende til noen av luras største boligområder er nødt og kjøre 1km omvei, med da den økende trafikk og forurensing som resultat.

    Thomas Juul

    Tirsdag 08.09.2015
    I løpet av et år må vi som arbeider nord for IKEA kjøre en omvei på 230km og hvis det ikke er kø, tilbringe 5 timer og 45 minutter i bilen. Dette er med gjennomsnitts hastighet på 40 km/t som er fartsgrensen på strekningen. Vanligvis er det trafikk når man kommer hjem fra jobb og da synker gjennomsnitts hastigheten betraktelig. Den tiden vi tilbringer i kø, som har ingen verdiskapende effekt, imens bilen spyr ut miljøfarlige avgasser i vårt nærområde er mye høyere enn 5 timer og 45 min.

    Geir Jarle Fjeldheim

    Tirsdag 08.09.2015
    Saken berøre egentlig to saker: det ene er > 1 km omvei for å komme inn til byggefeltet. Den andre problemstillingen er at omveien bidrar til økt trafikk ved tur/retur kjøring på strekningen; som igjen øker forurensning i området.